På min blogg igår berättade jag att Vattenfall skickat ett brev till mig där bolaget bad om ursäkt för det långa strömavbrottet för tio dagar sen. Vattenfall lovade att ersätta mig med 500 kronor samtidigt som jag inte skulle behöva betala någon nätavgift för januari månad.
Nu har folk reagerat på detta och verkar tro att det bara är jag som får den här ersättningen. Kära bloggläsare, bland andra Tompas, samma brev med löfte om ersättning har gått ut till ALLA de hushåll som drabbades av det förlängda
strömavbrottet. Det var alltså inte bara jag. Det har jag tagit reda på.
Vore det så att bara jag fick ersättning, skulle jag ha blivit förb-d. Alla som drabbas ska givetvis ha ersättning, inte bara s k kändisar som klagar. Då skulle det ha blivit ett blogginlägg i alla fall – men då med annat innehåll.
Särbehandlingar är oacceptabela. Alla ska behandlas lika och det verkar vara en princip som Vattenfall har tillämpat den här gången.
Detta skrivet för att inga missförstånd ska uppstå. Nu gäller det bara att ha koll på elräkningarna så att de utlovade avräkningarna verkligen görs av Vattenfall. Annars…